Wat doe je als jullie receptioniste vertrekt, maar de nieuwe nog niet kan beginnen?

Je receptioniste vertrekt, maar de nieuwe kracht kan pas over een paar weken starten vanwege een opzegtermijn. Hoe houd je de receptie draaiende zonder dat andere collega’s extra werkdruk krijgen? Bij Receptioniste.nl denken we graag mee over oplossingen. In dit artikel laten we zien hoe we de tussenperiode moeiteloos voor jullie opvangen.

Zo deden we dat bijvoorbeeld recent bij een klant van ons. Voor een groot installatie- en techniekbedrijf gingen we op zoek naar een nieuwe receptioniste, omdat de huidige receptioniste kon doorstromen naar een andere afdeling binnen het bedrijf. “De opdracht was uitgezet, maar al snel kwamen ze bij ons dat ze zelf een nieuwe receptioniste gevonden hadden”, vertelt directeur van Receptioniste.nl Edwin Hilgers.

Opzegtermijn receptioniste

Alleen was er één probleem: deze receptioniste kon pas over 2 maanden beginnen vanwege een opzegtermijn bij haar huidige baan. “Bij Receptioniste.nl staan we voor flexibiliteit en echt meedenken met de klant. Daarom hebben we aangeboden een oplossing te vinden zodat de huidige receptioniste kon doorstromen én de receptie bleef draaien”, zegt Edwin.

In het bestand van Receptioniste.nl vonden wij al snel een ervaren kracht die deze 2 maanden fulltime aan de slag kon. “Niet alleen konden we zo het gat aan de receptie opvullen, we gaven deze receptionist ook de opdracht mee om de onboarding en het handboek te maken voor de nieuwe medewerker”, vertelt Edwin.

Heb je tijdelijk iemand nodig achter de receptie tijdens vakantie of ziekte? Lees hier hoe de flexpool van Receptioniste.nl werkt 

Toegevoegde waarde

“Zo leggen we als het ware de rode loper uit. Onze receptionist is nieuw in het bedrijf en ziet precies waar een nieuw iemand tegenaan loopt. Daarom is hij de uitgelezen persoon om deze onboarding te maken, zodat de nieuwe receptioniste over 2 maanden met alle informatie en kennis kan beginnen die ze nodig heeft.”

“Op die manier lossen we niet alleen de overgangsperiode op, we leveren ook toegevoegde waarde door de onboarding te regelen zodat de nieuwe receptioniste goed van start kan gaan”, vertelt Edwin.

Nancy werkt als flex-receptioniste: lees hier haar ervaringen

Tussenperiode oplossingen

Uiteindelijk konden we deze tussenperiode binnen een week oplossen. “Echt een win-win-win situatie. De receptioniste die wegging was blij dat ze meteen kon doorstromen, onze klant was blij dat er een tussenoplossing gevonden kon worden én wij hebben een enthousiaste receptionist aan een mooie fulltime functie geholpen voor 2 maanden.”

Heb jij ook een periode te overbruggen? Of ben je op zoek naar een nieuwe kracht voor jouw receptie?

Neem contact met ons op via 085 130 07 92 Ma t/m vr 8:00 tot 17:00 uur of stuur een email info@receptioniste.nl

Wij denken graag met je mee over oplossingen om jouw receptie professioneel te laten draaien - ook wanneer er een receptioniste weggaat.