Receptioniste.nl heeft een nieuw uiterlijk: ‘We zijn klaar om kennisleider te worden’

Het was je misschien al opgevallen, maar Receptioniste.nl ziet er anders uit! Wij hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan de rebranding van ons bedrijf en we zijn trots en blij om dat met jullie te mogen delen. In dit artikel vertelt directeur Edwin Hilgers waarom er voor een nieuw uiterlijk gekozen is en wat dat betekent voor de klanten en medewerkers van Receptioniste.nl.

Edwin, waarom besloten jullie te rebranden?

“Het begon allemaal met een vraag uit ons team. Onze medewerkers zien ook dat wij elk jaar groeien en daarop kwam de vraag: waar gaan we eigenlijk naartoe? Wat is het idee voor de lange termijn? Ik merkte dat wij vooral bezig waren met de dagelijkse gang van zaken, dus dit was een goede wake-up call om over de toekomst na te denken. We zijn met een scale-up coach gaan zitten om de plannen te maken voor de komende jaren, en daar ben ik heel enthousiast over!”

Hoe zien die plannen eruit?

“Wij willen de kennisleider worden op het gebied van receptie en officemanagement. Onze medewerkers hebben ontzettend veel kennis en ervaring en dat willen we meer uitdragen. Echt leidend zijn. Dat de media ons opzoekt wanneer het bijvoorbeeld de Dag van de Receptioniste is. Daarbij hoort natuurlijk ook een flinke groei: we willen uitbreiden qua vestigingen in het hele land en met een groter team werken.”

En dat doen jullie in een nieuw jasje?

“Ja! We hebben al een aantal jaar dezelfde kleuren en deze uitstraling op de website. En als ons bedrijf verder groeit en professionaliseert, is dit een goed moment om daar de uitstraling in mee te nemen. Het is tijd om een nieuwe, frisse laag over het bedrijf heen te leggen. En ik denk dat dat ons met de nieuwe branding heel goed gelukt is.”

Wat willen jullie uitstralen met de nieuwe branding?

“Vooral betrokkenheid. Wij hebben zoveel betrokken klanten en medewerkers en die betrokkenheid willen wij nog meer naar voren laten komen. Ook willen we laten zien dat we aanpakkers zijn. Proactief. Als wij voor een bedrijf aan de slag gaan, vullen we niet alleen de receptie bezetting in, maar doen we een stap extra. We geven bijvoorbeeld advies over de invulling van de receptie en helpen om het receptiehandboek nog beter te maken.

We zetten natuurlijk ook een stap extra door de inzet van onze medewerkers. Als wij een receptioniste bij een bedrijf plaatsen, voegt diegene echt iets toe aan het bedrijf. En nadat zij weg is, die toegevoegde waarde er nog steeds is. Wij zijn echt een sociaal bedrijf met oog voor de juiste mensen op de juiste plek.”

Verandert er iets voor jullie klanten en medewerkers?

“Wij blijven natuurlijk doen wat we doen. Dat staat bij ons op nummer één: mensen blij maken met een nieuwe job en klanten met nieuwe medewerkers. Maar jullie zullen wel veel meer van ons gaan horen. We gaan meer naar buiten treden: interessante artikelen over trends in de markt en meer events met interessante sprekers die hun kennis delen.

Ook wordt de kruisbestuiving met officemanager duidelijker. Wij willen meer naar voren brengen dat we ook officeprofessionals kunnen regelen voor jouw bedrijf én dat je bij ons ook in zo’n functie kunt werken. Daarom hebben we ook officemanager helemaal in de nieuwe branding meegenomen.”

Zijn jullie blij met het resultaat?

“Enorm! Het is allemaal een stuk frisser geworden. We zijn ook echt heel blij met alle mooie beelden van mensen die in ons bedrijf actief zijn en met het nieuwe logo en de tone of voice. We zijn met dit nieuwe uiterlijk echt klaar om de volgende stap te maken, met nieuwe groei en nieuwe ideeën!”