Doel

Hoe kan ik in mijn functie gastvrijer optreden? Cursisten ondervinden tijdens deze dag wat het oplevert als je gastvrij bent naar collega’s en bezoekers. Ook komen zij achter de klantbehoeften/ verwachtingen en hoe zij hier op kunnen inspelen. Op een interactieve manier met veel praktijkvoorbeelden is deze training geschreven voor iedere frontoffice medewerker binnen profit en non-profit organisaties.

Inhoud

In deze training leert een receptioniste;

  • Een onvergetelijk ontvangst te creëren voor verschillende type bezoekers.
  • Hoe je een klant als gast kunt upgraden.
  • Hoe je professioneel kunt schakelen tussen de verschillende taken.
  • Hoe kan een receptioniste wachttijden managen?
  • Hoe kun je ook de interne klant/ medewerker een professioneel en gastvrij gevoel geven.
  • Hoe kan je als receptioniste verwachtingen van de klant pijlen en op zelfverzekerde wijze optreden in stresssituaties?
  • Wat zegt een receptioniste wel en niet als zij een klant naar de spreekkamer begeleidt. (Inter)nationale omgangsvormen en tot in detail voorbereid van parkeerplaats tot directiekamer.
  • De telefoon etiquette, wat zeg je wel en wat zeg je niet aan de telefoon. Wanneer mag je onderbreken? Hoe komt jouw stem over aan de lijn? Hoe ga je om met salesvragen? Hoe kun je goed doorvragen en daarna professioneel doorverbinden.
  • Een uniforme werkhouding aanhouden en het professioneel samenwerken in een team.
  • Alles over de receptie etiquette en representativiteit.

 

Voor wie

De training is geschikt voor receptionistes en gast-vrouwen/heren die het eerste aanspreekpunt zijn voor een onderneming. Deze receptioniste heeft taken zoals het ontvangen van verschillende type bezoekers, het ontzorgen van de interne medewerker en het beantwoorden van de binnenkomende mail & telefoon.

Data 2022

Wij organiseren trainingen op een door u gewenste datum. Vul het contactformulier in en geef bij het opmerkingen veld aan welke training u wilt volgen en wat uw voorkeursdata zijn. 

ONLINE OOK MOGELIJK                                      

Maandag 4 april in Haarlem
Donderdag 14 april in Rotterdam
Maandag 9 mei in Haarlem
Donderdag 2 juni in Rotterdam
Maandag 12 september in Haarlem
Donderdag 6 oktober in Rotterdam
Maandag 10 oktober in Haarlem
Donderdag 27 oktober in Rotterdam
Maandag 7 november in Haarlem
Dinsdag 22 november in Rotterdam





 

   

Referenties:

Benieuwd hoe onze cursisten de trainingen ervaren? Bekijk hier een aantal referenties

Kosten en inschrijven:

De kosten zijn € 695,00 (excl. BTW) per persoon inclusief certificaat.